Even bijpraten met: Margo Geurts

7 mei 2020

De coronacrisis raakt ons allemaal. Voor nagenoeg iedereen is het dagelijks leven drastisch veranderd. Thuiswerken is al weken de normaalste gang van zaken, we onderhouden sociale contacten vooral digitaal en de voetbalvelden in ons land zijn al weken leeg. In de rubriek ‘even bijpraten met’ vertellen Wittenhorst-leden wat er de laatste weken zoal veranderd is voor hen. Vandaag deel 4, waarin jeugdtrainster Margo Geurts aan het woord is.

Een passie: dat is wat Margo naar eigen zeggen een tijd heeft moeten missen. Als trainster van de JO9-blauw mocht Margo deze week weer starten met trainen geven. Daar was ze zonder meer aan toe. "Het motiveren van de kinderen die ik normaal gesproken trainen geef, miste ik het meeste", vertelt ze. "Ik merk zelf dat daar wel echt mijn passie ligt." Waar onze jonge(re) jeugdleden 's avonds dus wél weer het sportpark mogen betreden om te trainen, of liever gezegd: lekker voetballen, wordt de competitie dit jaar niet meer afgemaakt. Margo: "Dat vind ik heel erg jammer. Het feit dat het amateurvoetbal er door de KNVB direct uit werd gegooid en het profvoetbal nog niet, geeft voor mij wel aan dat de KNVB de profs belangrijker vindt dan hun eigen amateurvoetbal."

Margo, die in het vierde leerjaar van de havo op het Dendron zit, ervaart het thuis studeren niet als een nadeel. "Het thuiswerken gaat voor mij heel goed. Ik vind deze zelfstandigheid alleen maar fijn." Toch ervaart ze ook de nadelen: "Ik zie mijn vrienden nu minder vaak. Door het wegvallen van het trainen geven kwam mijn weekplanning er ook helemaal anders uit te zien." In dat laatste is sinds kort gelukkig een klein beetje verandering gekomen.