Hanssen: "Jeugd meenemen in het niveau"

4 augustus 2020

Een heel aantal maanden rondreizen met zijn vriendin Isa bracht hem door Singapore, Maleisië, Brunei, Australië, Nieuw-Zeeland, de Cook-Eilanden, De Filipijnen en Indonesië. Na deze mooie avonturen schrijft Michiel Hanssen een nieuw hoofdstuk: terugkeren bij Wittenhorst om weer in het oranje-zwart te voetballen. "We willen de mensen langs de kant laten genieten."

De 29-jarige aanvallend ingestelde middenvelder zag zijn wereldreis wegens de coronaperikelen tot een vervroegd einde komen, maar ondanks deze ontwikkelingen is hij blij met wat hij allemaal heeft kunnen zien in het afgelopen jaar. In Australië en op De Filipijnen kwam hij Frank Peeters, die eveneens terugkeert op Sportpark Ter Horst, nog tegen.

Hanssen: "Het was natuurlijk een vreemde situatie toen wij terugkwamen; de competitie was net een paar weken stilgelegd waardoor ik op zondag geen wedstrijden kon bezoeken. Wel onderhield ik nog geregeld app-contact met enkele spelers en heb ik de nieuwsitems gevolgd via Instagram. Doordat ik het eerste elftal niet meer heb kunnen bezoeken, begon het niet direct te kriebelen, maar de drang om weer te gaan voetballen kwam wel vrij snel weer. Trainer Ton Kosterman had mijn nummer nog en toen ging het spreekwoordelijke balletje rollen.

Michiel, die in het dagelijks leven werkzaam is bij Kersten Hulpmiddelen, beseft zich als bijna dertiger dat hij direct één van de meest ervaren spelers is. "Ineens behoor je tot de oude garde. Ik probeer dit zo goed mogelijk te laten blijken in mijn grijze haardos", ziet hij de humor ervan in.

De Baarlonaar trainde enkele weken geleden al coronaproof  mee en zag naast enkele nieuwe gezichten vooral veel oude bekenden waarmee hij de afgelopen seizoenen al samenspeelde. "Het niveau zag er goed uit en hopelijk kunnen we dat komend seizoen dan ook laten zien. Zelf wil ik van waarde zijn door goals te maken, assists te leveren en vooral de mensen langs de kant te laten genieten. Daarnaast zie ik natuurlijk ook dat Wittenhorst een sterke jeugd heeft, waarin ik voor mezelf een rol zie weggelegd om deze jongens mee te nemen in het niveau zodat ze snel kunnen aanhaken en van waarde kunnen zijn."

"Ik ben benieuwd hoe de eerste weken verlopen met de voorbereiding, oefenwedstrijden en bekerrondes. Daarna hebben we een beter beeld en kunnen we gaan kijken welk doel we stellen. Uiteraard wil ik daarbij blessurevrij blijven", sluit een vastberaden Hanssen af.

We wensen Michiel van harte welkom terug bij RKsv Wittenhorst!