Verkennis: "Wittenhorst is een warme club"

3 augustus 2020

Eerder deze week publiceerden we de selecties van Wittenhorst 1 en 2 voor aankomend seizoen. Met Ravi Arts, Martijn van Ooijen en Ruben van Helvoort stromen er meerdere (voormalig) jeugdspelers door naar het eerste elftal, waar Giel Beurskens vorig jaar al aansloot. Ook keerden Frank Peeters, Denny Bongers en Michiel Hanssen terug op Sportpark Ter Horst. Daarnaast zien we één nieuw gezicht: Jeroen Verkennis (21) uit Heibloem versterkt het elftal van trainer Ton Kosterman.

Met Verkennis verwelkomt Wittenhorst een voormalig profvoetballer, die de afgelopen vier seizoenen zo'n 90 wedstrijden speelde voor Helmond Sport op het tweede niveau in Nederland. "Het begon allemaal in de jeugd bij SVVH in Heibloem, waarna ik ben gescout door zowel VVV-Venlo als Helmond Sport. Mijn keuze viel op Helmond Sport, waarna ik startte in de E1 om vanuit daar door te groeien naar het eerste elftal. Uiteindelijk heb ik hier vier jaar deel van mogen uitmaken", aldus Jeroen.

Door de jaren heen bouwde Jeroen een goede band op met Wittenhorst-spelers Jeffrey Rijkers, Dion van Horne en Tom Spreeuwenberg: "Jeffrey kan ik al van kleins af aan, we 'balden' op het schoolpleintje veel samen. Dion heb ik leren kennen op de middelbare school en we speelden ook een tijdje samen bij Helmond Sport. Met Jeffrey en Tom speelde ik nog samen in het gezamenlijke belofteteam van VVV-Venlo/Helmond Sport. De invloed van Jeffrey en Dion om voor Wittenhorst te kiezen was groot. Afgelopen seizoen ben ik enkele keren komen kijken naar het eerste elftal en het sprak me direct aan. De jongens gaven ook aan het erg naar hun zin te hebben, de eerste indruk was meteen goed."

Verkennis, die zijn eerste doelpunt als prof maakte in de blessuretijd in een wedstrijd tegen Jong PSV, heeft een goede eerste indruk gekregen: "Wat me in Wittenhorst aantrekt, is de warmte van de club. We hebben een leuke spelersgroep en het totaalplaatje gaf dan uiteindelijk ook de doorslag om deze stap te maken. Ik hoop van waarde te kunnen zijn voor het team. Ik wil graag mijn ervaring die ik al op jonge leeftijd in het betaalde voetbal heb opgedaan, overbrengen op de andere jongens."

Hoewel hij tijdens zijn carrière meestal als verdediger werd geposeerd, ziet de nieuweling zich persoonlijk het liefst in de spits voetballen. "Zelf heb ik nog geen doel, dat is omdat ik het niveau nog niet echt kan inschatten. Wat ik zeker niet doe, is het niveau onderschatten. In teamverband wil ik zeker voor promotie gaan spelen", sluit een enthousiaste Jeroen af.

We wensen Jeroen van harte welkom bij RKsv Wittenhorst. Binnenkort zullen we ook de terugkerende Michiel Hanssen interviewen.