Informatie sessies kaderleden Pupillen

14 oktober 2015

Regelmatig verzorgt de commissie Technische Zaken informatiebijeenkomsten ter ondersteuning van het kader, dit in relatie tot de technische voetbalvisie van Wittenhorst. TZ wil hiermee ondersteunen en met de kaderleden de visie vertalen naar de inhoud van trainingen, trainingsvormen en de omgang met de pupillen. Doel is om handvaten te bieden waarmee pupillen nog beter begeleid kunnen worden tijdens trainingen en wedstrijden. Onderstaand de planning van deze informatieavonden, we hopen dat deze druk bezocht zullen worden.

Avond 1 (15 oktober 2015 van 19.45 uur tot maximaal 21.15 uur):

- Toelichting op de (technische) voetbalvisie van Wittenhorst voor eenduidige trainings- en voetbalmethodes voor de pupillen (door Richard Kleuskens: Hoofd Jeugd Opleidingen)

- Welke trainingsvormen zijn daarbij toepasbaar? Een theoretische onderbouwing en voorbereiding op avond 2 (door Richard Kleuskens)

- Uitleg waar de jeugdtrainers de gewenste trainingsvormen kunnen vinden en waar zij praktische hulp kunnen vragen (door Richard Kleuskens)

- Hoe ga je met pupillen om m.b.t. discipline, uitdagen, aandacht, positieve/negatieve motivatie, probleemgedrag etc? (door Jan Beiers; Hoofdtrainer D-pupillen)

- Hoe ga je met de ouders om (door Jan Beiers)

Avond 2: (29 oktober 2015 van 19.45 tot maximaal 21.15 uur)

Een instructietraining om jullie te informeren over diverse mogelijkheden m.b.t. trainingsvormen en praktische tips te geven om jullie te helpen bij de invulling van je trainingen (door Marcel Rooijmans: Hoofdtrainer A-Junioren, geassisteerd door Richard Kleuskens en Jan Beiers die langs de zijlijn beschikbaar zijn om extra toelichting aan te vragen)

Aanvullende informatie:

- We hebben rekening gehouden met de trainingstijden van de pupillen op deze avonden zodat zoveel mogelijk mensen aanwezig kunnen zijn.

- De teamleiders en assistent trainers zijn ook van harte uitgenodigd omdat jullie direct of indirect ook met deze onderwerpen te maken hebben.

- Als je niet op allebei de avonden aanwezig kunt zijn is dat geen probleem. Geef je dan voor 1 avond op, je leert er altijd van.

Denk niet te snel dat deze instructie avonden op jou niet van toepassing zijn. De drie Wittenhorst trainers die deze instructies geven zijn zeer ervaren jeugdtrainers waar jij zeker nog veel van kunt leren. Als je het maar vraagt! Schroom dus niet om te komen en vooral veel vragen te stellen. Je eigen pupillen zullen je dankbaar zijn.