Maar liefst vijf selectieteams trappen zaterdag af op Sportpark Ter Horst!

24 januari 2018

Na een periode waarin de bal in de kar bleef liggen en waar school plaatsmaakte voor vakantiewerk of lekker eten, gaan de selectieteams a.s. zaterdag weer het veld op om de degens te kruisen in enkele (vriendschappelijke) wedstrijden.

Het Wittenhorst JO19-1 van trainers Marcel Rooijmans en William Lensen? start de voorbereiding op de tweede seizoenshelft met een thuiswedstrijd tegen Sparta '25 JO19-1 uit Beek en Donk. De Brabanders spelen dit seizoen twee halve competities in de 1e klasse. In de najaarscompetitie eindigden de groen-witten op een zesde plek in de middenmoot. De Horster mannen staan vanaf 24 februari voor de uitdaging om de top-2 (Laar en Sportclub Irene) uit te dagen. A.s. zaterdag om 14.30 u. zal de bal gaan rollen op Sportpark Ter Horst.

Vierde divisionist Wittenhorst JO17-1 is de enige ploeg die zaterdag de competitie hervat. De mannen staan meteen voor een mooie uitdaging: in een thuiswedstrijd gaan zij aftrappen tegen de (schier) ongenaakbare koploper Blauw Geel’38/JUMBO JO17-1. De ploeg uit Veghel won al haar tien competitiewedstrijden en scoorde maar liefst 36 keer. Wittenhorst heeft daarentegen, met de inhaalwedstrijden in het achterhoofd, nog uitzicht op een klassering in de top-drie. De ploeg van Kevin van den Berg? en Stan Theeuwen? trapt om 15.15 u. af op ons sportpark. Succes!

Het kader van Wittenhorst JO15-1 zet haar groep meteen aan het ‘grote’ werk. A.s. zaterdag spelen de Horster mannen een oefenwedstrijd tegen 2e divisionist JVC Cuijk? JO15-1. De Brabanders zijn niet zomaar een 2e divisionist, ze staan hier zelfs gedeeltelijk eerste en verloren in de eerste competitiehelft slechts één keer. De ploeg van Richard Kleuskens en Peter Christiaens staat daarentegen op verliespunten gedeeld tweede in de 3e divisie. Het belooft in ieder geval een bijzondere krachtmeting te worden. Ook de JO15-1 speelt thuis en wel om 12.45 u. Succes!

Er staat de mannen van Wittenhorst JO14-1 een uitdagende voorjaarscompetitie te wachten in de Hoofdklasse. Waar zij in het najaar keurig vijfde werden met slechts twee nederlagen, worden de onderste drie ploegen vervangen door de top-drie van de 1e klasse JO14. De uitdaging zal dus des te groter zijn. Voor de ploeg van Peter Rijs start de voorbereiding met een oefenwedstrijd tegen MVC'19 Maasbree? JO15-1, dat in het najaar tweede werd in de 1e klasse. De ploeg uit Maasbree kreeg in de bekerpoule nog met 7-0 klop van onze JO15-1. De Horster ploeg gaat zich meten met een tegenstander die ruim één jaar ouder is. Alleen al hierdoor beloof het een mooie krachtmeting te worden. Ook de JO14-1 speelt een thuiswedstrijd en wel om 11.00 u. Succes!

Het goed draaiende Wittenhorst JO13-1 trapt de voorbereiding af met een oefenwedstrijd op eigen veld tegen Hoofdklasser SC Woezik? JO13-1. De ploeg uit Wijchen begon vlak voor de winterstop steeds beter te draaien: de laatste drie competitieduels werden gewonnen (twaalf doelpunten) en hierdoor steeg de Gelderse ploeg naar een 8e plek. De ploeg van Willem-Jan van Rens? en Dirk Scheres? vindt zich terug op een tweede plek in de 3e divisie. Een leuke wedstrijd om weer in het ritme te komen. Ook de JO13-1 speelt thuis en wel om 11.30 u. Succes!

De enige uitspelende ploeg deze zaterdag, Wittenhorst JO12-1, gaat op bezoek bij de leeftijdsgenoten van Woezik. De Wijchenaren speelden in een andere Hoofdklasse en werden alhier keurig tweede. De Horster ploeg, onder leiding van Jan Beijers, gaat zich richten op een spannende competitie in de 1e klasse. Nadat de Horstenaren voorlaatste werden in de Hoofdklasse, beloven de komende maanden meer gelijkwaardigere wedstrijden op te leveren waarbij de dames en heren ook meer punten zullen behalen. A.s. zaterdag wordt er een begin gemaakt aan een goede basis. Succes!