Samenwerking tussen clubs bij meidenvoetbal

23 september 2020

Horst aan de Maas mag trots zijn op de verenigingen die al vele jaren het meiden- en vrouwenvoetbal omarmen. Sparta’18, RKsv Wittenhorst en SV Melderslo hebben de handen ineen geslagen om het meiden en vrouwenvoetbal in onze gemeente de komende jaren meer te promoten.

Onder het motto “boeien, verbinden en bouwen” organiseren deze verenigingen gezamenlijke activiteiten die toegankelijk zijn voor alle geïnteresseerde meiden en vrouwen in de hele gemeente Horst aan de Maas. Het doel is om meer meiden en vrouwen te verbinden aan deze mooie sport.

Afgelopen jaren hebben er al diverse activiteiten plaatsgevonden. Zo verzorgden de PSV vrouwen een voetbalclinic in  Sevenum. In Melderslo was er een “Volg je Voeten Festival” in samenwerking met de KNVB en aan het begin van dit jaar organiseerden we een Indoor Voetbal toernooi bij Partycentrum de Riet. Als de Corona maatregelen het toelaten volgen er de aankomende maanden weer nieuwe activiteiten. Volg onze facebookpagina en website om op de hoogte te blijven van alle activiteiten.

Foto: Sjaak Verstegen

Lees hier ook een verslag van een wedstrijd van het gezamenlijke MO17 team van afgelopen zaterdag:

Hoewel we vorige week ook al tegen Irene speelden en dachten dat we hun spel nu wel kenden, wisten ze ons toch te verrassen. De eerste de beste tegenaanval resulteerde meteen in een 1-0 achterstand in de 3e minuut. Vrij snel herstelden we van deze domper en ontspon zich een wedstrijd die veel op die van vorige week leek. Twee teams die voor de aanval gingen, zich meerdere kansjes en enkele kansen wisten te creëren maar voor de rust niet meer wisten te scoren vanwege goed keeperswerk.

In de rust werden enkele puntjes op de verschillende i’s gezet. Hierna wisten we steeds meer het initiatief naar ons toe te trekken en kregen we de wedstrijd meer onder controle. Dit werd beloond met een doelpunt van Sarah in de 55e minuut. Haar schot werd onderweg van richting veranderd maar in beide gevallen zou ie in het net zijn beland. Door deze treffer werd er met nog meer zelfvertrouwen gespeeld. Op zoek naar een tweede treffer gaven we heel af en toe ook net iets te veel ruimte weg. Een van die momenten werd door Irene benut om middels een fraai uitgevoerde aanval de 2-1 te maken. Dit gebeurde in de 63e minuut, er was dus nog genoeg tijd om het recht te zetten. We bleven de aanval zoeken en Irene werd achterin helemaal vast gezet maar het lukte ons helaas niet een gaatje in hun verdediging te vinden, al waren we er enkele keren dicht bij. Deze twee wedstrijden tegen Irene waren voor iedereen heel leerzaam en hiermee kunnen we de komende wedstrijden zeker ons voordeel mee doen.