SV Meerssen trefzekerder

21 februari 2016

Wittenhorst leed in deze belangrijke wedstrijd een op papier duidelijke nederlaag. Echter het eerste doelpunt werd in de 24e minuut weggegeven. Kalis maakte hier dankbaar gebruik van en omspeelde doelman Witt, 0-1. In het verdere verloop gebeurde er aan beide kanten weinig of niks. Voor Wittenhorst dus erg matig.

Na de pauze ging Meerssen met veel karakter er even aan trekken, maar nadien kwam Wittenhorst keurig terug. Met een veldoverwicht en meer pressie probeerde de ploeg de gelijkmaker te forceren. Heel even leek het erop dat deze zou kunnen vallen. Doelman en achterhoede gaven geen krimp. In de slotfase kwam dan toch de verlossende 2-0 voor SV Meerssen Door goed doorzetten was het Moonen die ietwat gelukkig de eindstand op het scorebord kwam.

Wittenhorst kan dus de wonden likken en zoeken naar de oplossing.

Verdere uitslagen selectieteams:

Wittenhorst 2 speelde thuis tegen Prins Irene 2 en mocht zoals verwacht de punten thuis houden. Echter het werd toch nog spannend. Na een 0-2 achterstand werd dit nog op tijd omgebogen naar een 4-2 zege. Doelpunten: Kevin de Mulder 2, Caspar de Swart en Joost van Rensch. Hierdoor rukt het reserveteam op naar de subtop. Over 14 dagen begint het dan serieus met twee wedstrijden tegen de nr. 1 en 2.

Wittenhorst A1 moest op bezoek bij UDI’19 A2. Van de thuiswedstrijd konden we ons nog herinneren dat dit geen wonderploeg was en daarom terecht onderaan staat. Toch moesten we waken voor onderschatting! In de 5e minuut reageerden we slecht op een bal hoog in onze zestien en kon UDI zowaar de 1-0 binnenschieten. De reactie van A1 liet niet lang op zich wachten. 2 Minuten later werd Joreno er op uit gestuurd, deze werd in de zestien onderuit gehaald en de bal ging op de stip.
Jimmie mocht het doen en faalde niet, 1-1. Hierna volgde een matige wedstrijd maar werden er van onze kant uit wel een paar heerlijke doelpunten gescoord.
Voor rust zorgde Jimmie met een mooie boogbal over de uitkomende keeper voor de 1-2. Gaandeweg de tweede helft liepen we verder uit naar 1-4, daarna moesten de mooiste doelpunten nog volgen.
Hierna was het Joreno die met een schitterend schot via onderkant lat en binnenkant paal de 1-5 scoorde. Als laatste mocht Ruud uit een korte corner op doel vuren en deze bal vloog ook lekker binnen. Al met al een ruime overwinning ondanks het matige spel.