Wittenhorst 1, 2, 7, 9 en 11 door naar volgende ronde

13 september 2020

Wittenhorst 1 kon in de derde en laatste wedstrijd van de bekercompetitie wederom overtuigen. Het eindsignaal betekende op het scorebord vijf doelpunten voor de ploeg van Ton Kosterman. Het ene doelpunt was nog mooier dan het andere. Meteen na de aftrap sloegen de oranjemannen toe. Afmaker was Giel Beurskens. Een schitterende combinatie over een aantal schijven rondde Joep Beurskens in de 22e min. fraai af: 0-2.

In deze leuke eerste helft waarin de Horstenaren duidelijk een maatje te groot waren verzuimde de ploeg nog een aantal grote kansen te benutten. De ruststand van 0-3 werd door Jeroen Verkennis op het bord gebracht. Na de pauze geloofden de oranjehemden het wel. Olympia’18 profiteerde hier direct van. Met een hard schot kreeg de thuisclub hun verdiende loon: 1-3.

Met een aantal wissels kwam Wittenhorst weer wat beter in de wedstrijd. Met goede aanvallen werd de eindstand op 1-5 gebracht door doelpunten van Jeroen Verkennis, die hiermee zijn hattrick volbracht. Met de start van de competitie in zicht is Wittenhorst 1 er klaar voor.

Wittenhorst 1:

Jaap Omvlee, Daan Hendriks, Dion van Horne, Bart Zanders (80. Martijn van Ooijen), Jeffrey Rijkers, Daan Verlijsdonk, Frank Peeters (80. Dirk Scheres), Joep Beurskens, Giel Beurskens (80. Tom Spreeuwenberg), Joost van Rensch, Jeroen Verkennis (Denny Bongers).

Zaterdag wist Wittenhorst JO17-1 met een ruime overwinning de volgende ronde te behalen, waar ook de JO15-2 en JO15-3 zich plaatsten voor de knock-outfase: https://www.rksv-wittenhorst.nl/nieuws/wittenhorst-jo17-1-jo15-2-en-jo15-3-door

Wat verder opviel:

• 5-0, 6-0 en 3-0: een foutloze bekercampagne tot dusver voor Wittenhorst 2, dat vandaag met 0-3 won op bezoek bij Baarlo 2. De ploeg van trainer Richard Kleuskens gaat dus vlekkeloos door naar de volgende ronde van de beker. Volgende week begint het 'echte' werk: dan start de Hoofdklasse voor reserveteams. Wittenhorst 2 ontvangt dan op eigen veld Venlosche Boys 2. Meteen een leuke derby om mee te beginnen dus.
  • Wittenhorst VR1 hield op eigen veld Gassel VR1 op 2-2 en hield hiermee op de valreep alsnog een punt over aan de bekercampagne. Volgende start de competitie voor de ploeg van trainer Richard Aben: op eigen veld wordt Bergeijk VR1 ontvangen.
  • Ze moesten er even op wachten, maar Wittenhorst 3 heeft haar eerste overwinning binnen: op eigen veld werd er met 4-2 gewonnen van Melderslo 2. Genoeg voor plaatsing voor de volgende ronde is het niet, maar met drie punten op zak gaan de mannen toch met vertrouwen de competitie in. Deze start zondag op bezoek bij Blerick 2.
  • Wittenhorst 4 won op eigen veld ruim met 3-0 van Olympia '18 3. Op doelsaldo halen de manschappen de volgende ronde nét niet, maar deze overwinning zorgt voor het nodige vertrouwen. Aankomende zondag komt Reuver 2 op bezoek op sportpark Ter Horst.
  • Wittenhorst 5 heeft zich nét niet weten te plaatsen voor de volgende ronde van de beker. Op bezoek bij poulewinnaar Hegelsom 2 werd met 2-2 gelijkgespeeld, waardoor de thuisploeg op doelsaldo doorgaat. Wél bleven de Horstenaren ongeslagen, wat voor het nodige vertrouwen zal zorgen richting de competitie. Deze start zondag op bezoek bij vVOS 3.
  • Wittenhorst 6 tankte het nodige vertrouwen door de bekerpoule winnend af te sluiten op eigen veld tegen Stormvogels '28: 4-2. Plaatsing voor de volgende ronde zat er niet in, maar dat mag de pret niet drukken. Volgende week reizen de Horstenaren af naar DEV Arcen 2.
  • Wittenhorst 7 is met vlag en wimpel geslaagd voor de derde test op een rij: op eigen veld werd de derby tegen Venray 6 met 3-1 gewonnen, waardoor de oranjehemden doorgaan naar de volgende ronde. Gefeliciteerd!
  • Wittenhorst 8 had 'overwintering' in eigen hand, ware het niet dat concurrent Venray 9 er met de punten vandoor ging: 3-1. Helaas dus geen eerste plek, maar de kans op eerherstel volgt zondag wanneer de mannen afreizen naar RESIA 2.
  • Wittenhorst 9 wist zich vandaag knap te plaatsen voor de volgende ronde van de beker door met 3-2 te winnen op bezoek bij Melderslo 4. Naar de eerdere 3-2 zege op Venray, gaan de Horstenaren dus zonder puntverlies door naar de volgende ronde. Hopelijk weten ze dit voort te zetten wanneer aankomende zondag Venlosche Boys 5 op bezoek komt in Horst.
  • Een derde gelijkspel op rij in de beker voor Wittenhorst 10, dat op eigen veld met 2-2 gelijkspeelde tegen het vijfde elftal van Melderslo. Niet door, maar dus wel ongeslagen. Volgende week start de competitie ook in Melderslo, zij het tegen het vierde elftal.
  • 'Just another day at the office' voor Wittenhorst 11, dat ruim won van het vierde elftal van AVV America: 2-5. Met 18 doelpunten in drie bekerwedstrijden gaan de oranjehemden dus eenvoudig door naar de volgende ronde. De competitie start zondag op eigen veld tegen VV Holthees-Smakt 3.
  • Wittenhorst 12, ons nieuwste vriendenteam, zal nog even moeten wachten op haar eerste overwinning. Op eigen veld bleek het tweede team van RESIA met 0-3 te sterk. Niet getreurd: volgende week start de competitie op bezoek bij Hegelsom 4, waardoor er een nieuwe kans ligt om de eerste punten binnen te harken.