Wittenhorst JO17-1, JO15-2 en JO15-3 door

13 september 2020

Een off-day voor Wittenhorst JO19-1 op bezoek bij hoofdklasser Laar uit Weert. De ploeg van trainer Remco Arts haalde niet het niveau wat van de ploeg wordt verwacht en leed dan ook een 2-0 nederlaag. Hiermee zit het bekeravontuur er al snel op. De Horstenaren kunnen zich gaan opmaken voor de start van de competitie. Aankomend weekend reizen de manschappen af naar het Gelderlandse Arnhem, waar SML de oranjehemden zal ontvangen voor de eerste wedstrijd in Divisie 3.

Na drie bekerwedstrijden heeft Wittenhorst JO17-1 nog altijd een perfecte score en gaat daarmee dus door naar de volgende ronde van de beker. Op bezoek bij Olympia '18 in Boxmeer werd er eenvoudig met 0-5 gewonnen. Aanvoerder Tom Driessen wist voor rust twee keer het net te vinden, waar ook Kayeal van Rengs en Jelle Janssen het net lieten bollen. Na rust verzuimde de ploeg van trainer Ken Peeters de score hoger uit te laten vallen, waar Wout Vosbeek wél nog een doelpunt wist te scoren. Volgende week reizen de oranjehemden af naar Helmond, waar sv Brandevoort de gastheer is voor de eerste wedstrijd in Divisie 7.

Voor Wittenhorst JO17-2 zit het bekeravontuur er definitief op. Op bezoek bij FCV Venlo JO17-1 werd nipt met 1-0 verloren, waarmee de ploeg van trainer Stan Theeuwen de poule puntloos afsluit. De wedstrijd was qua veldspel en kansen in verhouding, maar een ongelukkig moment vlak voor tijd gaf de gastheren alsnog de drie punten. Beide ploegen zullen elkaar in de competitie weer treffen, waardoor deze wedstrijd voldoende aanknopingspunten biedt om dan wél een resultaat te boeken. Volgende week start de Hoofdklasse, waarbij de Horstenaren Olympia '18 JO17-1 zullen ontvangen.

Wittenhorst JO15-1 verloor evenals de JO17-2 met het kleinst mogelijke verschil: Blerick JO15-1 bleek met 0-1 te sterk op sportpark Ter Horst. De ploeg van trainer Willem-Jan van Rens deed zeker niet onder voor de bezoekers, ware het niet dat zij vooral fysiek meer in te brengen hadden en hiermee vooral verdedigend de zaken goed op orde konden houden. Volgende week start ook voor deze ploeg de competitie: In Divisie 5 wordt aankomende zaterdag afgetrapt op eigen veld tegen Gemert JO15-1.

Wittenhorst JO13-1 leed een ruime nederlaag op bezoek bij Venlosche Boys JO13-1 en sluit daarmee de bekerpoule puntloos af. Onlangs is besloten om deze groep dit seizoen te laten starten op het Hoofdklasse niveau, daar wordt ingeschat dat dit niveau op dit moment beter aansluit bij de ontwikkeling van deze spelersgroep dan het Divisie-niveau. De eerste wedstrijd wordt aankomende zaterdag op eigen veld afgewerkt tegen Olympia '18 JO13-1.

Succes in de beker voor:

• Wittenhorst JO15-2, dat met 0-9 won bij Blerick en daarmee met drie overwinningen doorgaat naar de volgende ronde van de beker.
  • Wittenhorst JO15-3, dat met vier punten uit twee wedstrijden als groepswinnaar doorgaat naar de volgende ronde. Gefeliciteerd!
  • De eerste wedstrijd voor ons G-elftal zit alweer in de benen. Na een half jaar verplicht rusten was het toch wel even wennen. De tegenstander zat er fel op. Met de rust was het 0-3 voor De Braak uit Helmond. Voor de tweede helft werden er wat aanpassingen gedaan en toen liep het ook beter. Na de 1-3 van Marco en 2-3 van Joey kregen we ook nog de nodige kansen op de gelijkmaker. Jammer nog van de gemiste penalty. Een gelijkspel was zeker verdiend geweest.
  • Sparta '18/Wittenhorst MO15-1, dat met een doelsaldo van 11-0 en drie overwinningen eenvoudig doorgaat naar de volgende ronde.
  • Wittenhorst JO17-3, dat niet doorgaat maar wel spectaculair met 4-5 won op bezoek bij Melderslo JO17-1.