Wittenhorst 1 neemt abonnement op vijf treffers

20 september 2020

De eerste de beste competitiewedstrijd werd meteen een bestseller. Er zat alles in deze match. Veel doelpunten, raar wedstrijdverloop, dramatiek etc. De neutrale supporter heeft kunnen genieten.

Ondanks het coronagegeven was een groot aantal supporters aanwezig. Het zag in de aanvangsfase een dramatisch spelend oranje team. Hoe je het ook wendt of keert; de doelpunten kwamen zeer ongelukkig tot stand. Een vermeend buitenspel werd niet gehonoreerd, Jorg van Galen kopte tenslotte binnen: 0-1. Heeze was in deze fase veel fanatieker. De koek was nog niet op, want diezelfde Van Galen mocht een penalty benutten: 0-2.

Wittenhorst stond voor een zware opdracht, ten eerste beter gaan voetballen en scoren. Inderdaad probeerde het van alles. Een inzet van Joost van Rensch werd uit de bovenhoek weggehaald. Ook Heeze bleef soms gevaarlijk. Jeroen Verkennis verraste tenslotte nog bijna de doelman. In de 35e min. kwam de aansluitingstreffer door een prachtig schot van Frank Peeters: 1-2. Wittenhorst rook meer en nog voor de pauze kwam de gelijkmaker op het scorebord. Joost van Rensch werd gevloerd en Jeroen Verkennis benutte de penalty feilloos: 2-2.

Na de pauze kwam Wittenhorst veel beter in de wedstrijd. Het combineren ging veel beter. Dit leverde Wittenhorst de verdiende voorsprong op. Frank Peeters werd in de diepte weggezonden, hij vond de juiste beslissing: 3-2.

Het mooiste doelpunt kwam op naam van Michiel Hanssen, hij zag vanaf het middenveld de doelman iets voor het doel staan. Er was een leuke oplossing. Vanaf die plaats stuurde hij de bal op doel en met succes. De bal verdween in het doel: 4-2.

In de slotfase scoorden beide teams nog eenmaal. Noud Douze voor Heeze en Jeroen Verkennis zorgde voor de prachtige 5-3 zege. Alweer vijf doelpunten.

De opening is voortreffelijk verlopen.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 2 won op eigen veld, mede dankzij twee treffers van Giel Beurskens, de Noord-Limburgse derby van Venlosche Boys met 2-1. De ploeg van trainer Richard Kleuskens begint de Hoofdklasse op deze manier dus met drie punten, nadat het de beker al zonder puntverlies doorkwam.
  • Wittenhorst 3 heeft de bekerzege tegen Melderslo vooralsnog geen vervolg kunnen geven. Op bezoek bij het tweede elftal van Blerick werd met 2-0 verloren.
  • Wittenhorst 4 is de competitie begonnen met een keurige 3-2 overwinning op het tweede elftal van Reuver. Ons vierde elftal speelde in de prachtige nieuwe uit-tenues, welke wellicht de doorslag gaven voor de drie punten.
  • Wittenhorst 5 weerde zich kranig op bezoek bij het derde elftal van vvVOS, maar moest aan het kortste eind trekken: 4-2. Ze mogen zich wél het enige team noemen dat de teamfoto heeft gemaakt met een prachtige dwerg op de teamfoto.
  • Wittenhorst 6 wist knap drie keer te scoren op bezoek bij het tweede elftal van DEV Arcen, maar moest haar meerdere erkennen in de gastheren: 5-3.
  • Wittenhorst 7 liet op eigen veld geen spaan heel van de bezoekers van het vierde elftal van Sparta '18: 5-1. De derby werd hiermee ruim in het voordeel beslist van de Horstenaren.
  • RESIA 2 wist laatst nog te winnen in de beker van Wittenhorst 12, maar ons achtste elftal wist in Wellerlooi een puntje uit het vuur te slepen: 2-2.
  • Hetzelfde geldt voor Wittenhorst 9, dat vandaag op eigen veld Venlosche Boys 5 keurig op een 1-1 gelijkspel hield.
  • Voor de pouledeelnemers: de op één na grootste uitslag van de zondag kwam op naam van Wittenhorst 10, dat op bezoek bij Melderslo 4 duidelijk liet zien dat het een kampioenskandidaat is: 1-7.
  • De allergrootste uitslag van vandaag kwam op naam van Wittenhorst 11, dat net als vorig jaar liet zien een kanshebber te zijn voor de titel. Op eigen veld werd Holthees-Smakt 3 met maar liefst 9-1 huiswaarts gestuurd.
  • Het allereerste officiële punt in competitieverband is binnen voor Wittenhorst 12, dat op bezoek bij het vierde elftal van Hegelsom verdienstelijk met 2-2 gelijkspeelde. Ga zo door!