Wittenhorst JO17-1 uit degradatiezone

9 februari 2019

Wittenhorst JO19-1 gaat vrolijk verder waar het gebleven is. De ploeg van Richard Kleuskens, William Lensen, Kevin de Mulder en John van Mil won op bezoek bij s.v. Laar met 2-5. Al bij rust leidde de koploper van de Vierde Divisie met 0-3. De treffers kwamen op naam van spits Niek van der Sterren (2), Sangay Tamang (2) en de van een zware blessure herstelde Koen Saris. Door deze ruime zege blijven de Horstenaren naaste belager Dommelen drie punten voor. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Venlosche Boys op het programma.

De mannen van Wittenhorst JO17-1 hebben de competitie hervat met een 1-1 gelijkspel op eigen veld tegen Venlosche Boys. De ploeg van Kevin van den Berg, Rob Zanders, Eric Driessen en Danny van den Berghe had in de eerste helft het beste van het spel. Tegen de verhouding in kwamen de Venlonaren op voorsprong nadat een bal, bevangen door de wind, ongrijpbaar bleek te zijn. Enkele seconden later rondde middenvelder Bono Wijnhoven een perfect uitgevoerde aanval af na een assist van Aliyo Katolo. In de tweede helft speelde het weer een grote rol in de wedstrijd die zich verder vooral liet afspelen op het middenveld. Beide teams knokten voor wat ze waard waren; een gelijkspel is uiteindelijk een terechte afspiegeling van deze wedstrijd.

Hoofdklasser Wittenhorst JO17-2 verloor op bezoek bij Someren JO17-1 nipt met 1-0. De ploeg van Kevin Koolhof, Thom Derks en Daan Verlijsdonk had een veldoverwicht, maar wist dit te weinig uit te drukken in kansrijke situaties. De thuisploeg sleepte uiteindelijk de zege uit het vuur en bezorgde de Horstenaren de eerste nederlaag sinds 1 december. Volgende week wacht de oranjehemden een thuiswedstrijd tegen koploper S.V. Brandevoort.

Toeval of niet, maar voorafgaand aan Wittenhorst JO17-1 – Venlosche Boys JO17-1 speelden de JO15-1 van beide verenigingen op hetzelfde kunstgrasveld. De ploeg van trainer Ken Peeters versloeg de naaste concurrent met 2-1. De treffers kwamen op naam van aanvallers Pim van Schendelen en Omar Katolo. Hiermee wordt de eerdere nederlaag in Venlo rechtgezet. Door deze zege blijft koploper Unitas ’59 in het vizier en wordt Scharn op afstand gehouden. Volgende week volgt de uitwedstrijd naar Sportclub Irene.

Het Wittenhorst JO14-1 van Willem-Jan van Rens, Dirk Scheres en Paul Ernst kende een valse start aan de vernieuwde Hoofdklasse. Op het eigen Horster kunstgrasveld werd een nipte 1-2 nederlaag geleden tegen SV TOP JO14-1. De nederlaag was zeker niet nodig, ware het dat de Brabanders er alles aan deden om het de Horstenaren voetballend moeilijk te maken. De bezoekers speelden op de lange bal en anticipeerden op de tweede bal. Hieruit vielen een aantal ballen goed en wisten de rood-witten gevaar te stichten. Volgende week krijgen de manschappen kans op eerherstel bij HVCH.

Net als de JO14-1 wist Wittenhorst JO13-1 haar hervatting van de competitie niet te winnen. De Derde Divisionist verloor op eigen veld van FC Eindhoven JO13-2: 0-4. De Horstenaren lieten zich afbluffen op inzet en duelkracht. Vaak waren de Eindhovenaren eerder bij de bal en waren ze slimmer in de duels. Dit resulteerde dan ook in vier Brabantse doelpunten. Volgende week krijgen de dames en heren kans op eerherstel tegen Oirschot Vooruit.

Wittenhorst JO12-1 is de nieuwe competitie uistekend begonnen door de bezoekers van Blerick met 3-0 te verslaan. De ploeg van Peter Rijs, Laurens van den Dungen, Rik Geurtjens en Nick Verbong was duidelijk beter dan de bezoekers en dit resulteerde dan ook in een ruime overwinning. De oranjehemden begonnen goed; de afwachtende houding werd beloond met goede steekballen achter de verdediging. Er werd goed gevoetbald, de verdediging was prima en maakte het veld kort zodat de tegenstander geen ruimte had. De afgesproken speelwijze werd goed uitgevoerd. Volgende week wacht de uitwedstrijd naar RKsv Nuenen.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO17-3 hield de bezoekers van SVOC JO17-1 keurig op een 2-2 gelijkspel.
  • Wittenhorst JO15-4 hield IVO JO15-2 eveneens op een 2-2 gelijkspel.
  • Wittenhorst JO11-2 won op bezoek bij Baarlo JO11-2 met maar liefst 7-1.
  • Wittenhorst JO11-4 versloeg Stormvogels/HRC met 13-3.