Wittenhorst JO19-1 dendert door in 3e divisie

27 oktober 2019

Wat vooraf werd bestempeld als een pittige wedstrijd, bleek uiteindelijk een prooi voor Wittenhorst JO19-1, dat op eigen veld knap met 1-0 wist te winnen van Orion JO19-1. De ploeg van trainer Richard Kleuskens creëerde simpelweg de meeste kansen en verdiende dan ook om de overwinning te pakken. Ondanks grote kansen voor Sangay, Niek, Aliyo, Daan en Nick, moesten de oranjehemden tot het laatste kwartier wachten op de bevrijdende treffer. Het was buitenspeler Sangay Tamang die de Horster harten harder deed kloppen met een fabelachtige treffer. Ook niet onbelangrijk is dat keeper Ravi Arts al weken in bloedvorm verkeerd en vandaag de grootste kans van de Gelderlanders kundig wist te pareren. Met dertien punten uit vijf wedstrijden kennen de Horstenaren een formidabele start in de 3e divisie. Volgende week wacht de uitwedstrijd naar Aalten, waar het nog puntloze AZSV de gastheer zal zijn.

Na drie opeenvolgende (ruime) overwinningen, valt na vijf wedstrijden de eerste nederlaag te noteren voor het Wittenhorst JO17-1 van trainer Ken Peeters. Op het eigen kunstgrasveld werd met 0-1 verloren van het zeer verdedigend spelende Sparta '25 uit Beek en Donk. De Horstenaren hadden het betere van het spel en creëerden dan ook de betere kansen, maar de verdedigend ingestelde Brabanders wisten de Horster speldenprikken vakkundig weg te werken. Een fout in de opbouw leverde uiteindelijk een kans op die werd omgetoverd tot een Brabantse overwinning. Volgende week wacht kans op eerherstel in een uitwedstrijd bij Juliana in Mill, dat tot dusver slechts één keer wist te winnen.

Lang leek het erop dat Wittenhorst JO16-1 dan eindelijk de eerste, zeer verdiende overwinning leek te gaan boeken. Na een 1-0 ruststand in het voordeel van gastheer Mierlo-Hout JO17-1, zorgden mooie doelpunten van Pim van Schendelen en Rens Willemsen voor de verdiende voorsprong in de tweede helft. Helaas had de scheidsrechter in de laatste tien minuten van de wedstrijden een (te) grote en negatieve invloed op het verloop van de wedstrijd. Dieptepunt van deze invloed was een onterechte penalty, die in de slotseconden een prooi werd voor de thuisploeg: 2-2. Hierdoor moet de ploeg van trainer Willem-Jan van Rens nog even wachten op de eerste overwinning, maar dat deze er gaat komen, is zeker.

Het Wittenhorst JO15-1 van trainer Stan Theeuwen leed in een thuiswedstrijd tegen SML uit Arnhem een ruime 2-5 nederlaag. In de eerste helft kwamen de bezoekers na een goed uitgespeelde aanval met 0-1 voor, waarna aanvaller Jovanny Awad met een strafschop de stand gelijk trok. De Gelderlanders zorgden alsnog voor een 1-2 voorsprong bij rust. Na de thee werden de Horstenaren uit elkaar gespeeld en liepen de bezoekers uit naar een ruime 1-4 voorsprong, waarna Victor Peeters de pijn wist te verzachten. Vlak voor tijd liepen de zwart-witten nog uit naar een ruimere zege. Niet getreurd; volgende week volgt er kans op eerherstel met een uitwedstrijd bij Gemert, hekkensluiter van de 2e divisie.

In de 1e klasse leed Wittenhorst JO15-2 vandaag een 1-3 nederlaag tegen SV Venray JO15-2. De ploeg van trainer Peter Rijs leert iedere zaterdag zeker bij, maar er moet nog wel een schepje bovenop willen de dames en heren de eerste punten van dit seizoen gaan pakken. Volgende week zal dit een hele uitdaging worden, wanneer de reis wordt gemaakt naar V.V. Achates, nota bene koploper in deze competitie. Zet 'm op!

In een waar doelpuntenfestijn sloeg Wittenhorst JO13-1 succesvol toe in Valkenswaard: 3-5. Het betekende de vierde opeenvolgende zege in de 3e divisie voor de ploeg van Nick Verbong, Peter Christiaens en Ralph Wijnands. De goede resultaten van de voorbije weken zorgt ervoor dat de oranjehemden nog alleen profclub voor zich hoeven dulden: Roda JC. De Horstenaren staan inmiddels keurige tweede en kregen slechts zes doelpunten tegen in vijf wedstrijden. Volgende week wacht er een belangrijke test, wanneer FC Eindhoven op bezoekt komt in Horst. De Brabanders hebben drie punten minder en bivakkeren voorlopig als vierde.

Wat verder opviel:

• Een mooie 8-2 zege voor het G-elftal van Wittenhorst op bezoek bij MVC '19 in Maasbree. Vooral in de eerste helft speelden oranjehemden goed samen, na rust was het spel wat rommeliger. De doelpunten werden gemaakt door Jeffrey, Robert, Marco, Joey en Rene. Ga zo door!
  • Eindelijk was daar de eerste overwinning voor Wittenhorst JO19-4, dat nipt met 1-0 wist te winnen van Leunen JO19-1. Proficiat!
  • Wittenhorst JO15-4 hield Helden JO15-4 verdienstelijk op een 2-2 gelijkspel.
  • Wittenhorst JO11-3 boekte een spectaculaire 3-4 overwinning op bezoek bij Reuver JO11-2.