ZSV te sterk voor Wittenhorst 1

26 januari 2020

De opluchting bij ZSV was erg groot toen de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd floot. Na enkele jaren wonnen de Zelbergenaren weer eens van Wittenhorst.  Het werd een 3-1 nederlaag voor de ploeg van Ton Kosterman.

Een uitslag die doet denken dat de oranjemannen werden weggespeeld. Dit was niet het geval. De oorzaak was duidelijk. Bij de thuisclub was het gevoel om te winnen duidelijk groter.

In de 5e min. kreeg de geheel vrijstaande Luc Matheij aangespeeld die de bal beheerst in de linkeronderhoek binnenschoot: 1-0. Wittenhorst had direct terug kunnen komen toen een scrimmage in drie instanties niet werd benut. Ook een mogelijkheid van Marco Daniëls kreeg geen goed vervolg. Dit was tevens het einde van een hoopvolle periode.

In de 20e min. kreeg ZSV een penalty mee. Joep Beurskens ging onbeheerst te werk. Davy Altyuizen verzilverde deze pingel, alhoewel Jaap Omvlee de bal bijna onderschepte, aarzelend verdween de bal achter de doellijn. De ruststand werd dan ook 2-0.

Na de thee probeerde Wittenhorst wat teug te doen, alleen een actie van Willem Heijnen kreeg geen beloning.

ZSV was veel effectiever, een vrije trap van Rick Wiersema betekend eigenlijk het slot op de wedstrijd. Echter in de slotfase kreeg Wittenhorst toch zijn doelpunt. Joep Beurskens scoorde de 3-1. De wedstrijd had toch nog een spannend verloop kunnen hebben toen Wittenhorst een penalty kreeg toegewezen. Marco Daniels miste echter. Ook dit was Wittenhorst niet gegund. Een resultaat dat achteraf niet nodig was geweest

Wittenhorst 1:

Jaap Omvlee, Joris Peelen, Dion van Horne, Bart Zanders, Jeffrey Rijkers, Joep Beurskens, Daan Verlijsdonk, Marco Daniels, Tom Spreeuwenberg (84. Nick Driessen), Willem Heijnen, Luc van Kujck (61. Joost van Rensch).

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 5 hervatte de competitie met een 1-1 gelijkspel op bezoek bij Melderslo 3. De koploper van de 5e klasse was gezien de stand de favoriet, maar wellicht dat de Horstenaren er nog even in moeten komen. Over twee weken zullen de oranjehemden wel in vorm moeten zijn: op bezoek bij huidig nummer twee Meterik kan de koppositie dan worden verdedigd.
  • In een rechtstreeks duel met concurrent Montagnards 3 trok Wittenhorst 7 nipt aan het kortste eind: 2-3. De Horstenaren knokten zich de tweede helft nog wel terug in de wedstrijd, maar het bleek net niet genoeg. Ondanks deze nederlaag bevinden de oranjehemden zich keurig in de middenmoot.
  • Op bezoek bij concurrent VVV '03 5 verloor Wittenhorst 8 ruim met 5-2. Niet getreurd; de Horstenaren staan nog altijd keurig in de middenmoot en kunnen zich voorbereiden op de clash met Venray van aanstaande zondag.
  • Op bezoek bij Oostrum 4 verloor Wittenhorst 9 met het kleinst mogelijke verschil: 1-0. Geen schande, daar de thuisploeg de koploper is van deze competitie. De oranjehemden staan nog altijd knap vijfde en kunnen, wanneer er zondag wordt gewonnen van nummer drie Venray, wellicht nog een gooi doen naar de top-drie.
  • Vandaag ontving Wittenhorst 10 het DEV Arcen 3 van Stan Valckx en Luc Nilis op het eigen Sportpark Ter Horst. De Horstenaren wonnen knap met 2-1 en breiden de voorsprong zo uit naar acht punten. Met een derde plek (en uitzicht op meer), ziet het er goed uit voor onze vrienden.
  • Wittenhorst 11 is terug waar het hoort: bovenaan! In een wedstrijd met directe concurrent Egchel 4 werd knap met 4-1 gewonnen. De ploeg van trainer John van der Sterren won tien van de elf wedstrijden en gaat spannende maanden tegemoet om de titel binnen te halen. Dinsdag wacht eerst het bekerduel met Sportclub Irene.