Heeze opnieuw te sterk voor Wittenhorst 1

7 april 2019

Opvallend bij de tegenstander was dat de verrichtingen deze zondag van WIttenhorst 1 beneden peil was. Na de wedstrijd van vorige week (5-3) hadden zij in Horst op een veel feller verweer gerekend. Iets meer dan een halfuur mocht de thuisclub hopen op een goede afloop.

De dadendrang bij Heeze was veel en veel beter. Met meer beweging in de ploeg en wat nog belangrijker is dat het scorend vermogen van een hoog gehalte is. Nu was Gijs Moerenhout een speler die niet te houden is. Met elke kans weet hij in een doeltreffende actie uit te voeren.

In de 38e min. wist Gijs Moerenhout z'n eerste binnen te schieten. Hij kon wel heel makkelijk aanleggen: 0-1.
Pal voor de rust kregen de oranjehemden middels Marco Daniels een opgelegde kans. Hij werd vrij voor de doelman gezet, echter het schot ging over.

Na de rust begon de ploeg van Ton Kosterman hoopgevend. Met de gelijkmaker door Joost van Rensch leek de thuisclub op de goede weg. Inderdaad kwamen de Horstenaren hierna beter in het spel. Maar toen de geplaagde Moerenhout zich fraai vrijspeelde was de 1-2 een feit. De thuisploeg moest wederom op jacht naar de gelijkmaker. Ogenschijnlijk lukte het wel, maar steeds weer werd een goede pass in de kiem gesmoord. De Heezenaren vochten om de voorsprong binnen te halen. Wittenhorst gaf zich te gauw gewonnen.

Het laatste feit kwam wederom van Gijs Moerenhout die met zijn hattrick de Horstenaren in rauw achterliet. Een mooie zege voor de tegenstander. Ons eerste elftal zal in de komende wedstrijden toch wat beter uit de verf moeten komen. Laten we hopen dat de mindere fase voorbij is.

Wittenhorst 1:

Witt, Tom Zanders (Hendriks), Meijers, Will Spreeuwenberg, Bart Zanders, Joep Beurskens, Hanssen, Verlijsdonk, van Rensch, Derks, Daniels (Van Kuijck).

Dit weekend vielen er bij de selectieteams jeugd enkele prachtige overwinningen te vieren. Lees het verslag via deze link: http://www.rksv-wittenhorst.nl/nieuws/wittenhorst-jo17-1-overklast-venray-op-hoofdveld

Bij Wittenhorst 2 kregen vanmiddag enkele jeugdspelers de kans om zich te laten zien. Zo maakten Bono Wijnhoven en Koen Saris hun debuut bij de senioren. Lees het verslag via deze link: http://www.rksv-wittenhorst.nl/nieuws/jeugdspelers-krijgen-de-kans-bij-verlies-wittenhorst-2

Wat verder opviel:

• Op bezoek bij het tweede elftal van Haelen heeft Wittenhorst 3 een nipte 2-1 nederlaag geleden. Er zit duidelijk een stijgende lijn in de prestaties van de rode lantaarn: in december werd er namelijk nog met 5-1 verloren. Volgende week thuis tegen Neerkandia, waar onlangs nog knap tegen werd gelijkgespeeld.
  • Wittenhorst 4 verspeelde op bezoek bij sv Venray 4 twee punten: 2-2. De koplopers, die niet te beroerd waren om andere seniorenteams vandaag uit te helpen, behouden echter een comfortabele voorsprong op de concurrentie.
  • Wittenhorst 5 was vandaag in eigen huis niet opgewassen tegen de bezoekers van Sportclub Irene: 1-3. De Horstenaren zagen hun achterstand op de bezoekers zo verder oplopen, maar met een voorlopige derde plaats doen de heren het meer dan uitstekend.
  • We mogen de term 'Kelderklasser' zo onderhand wel in de koelkast zetten. De mannen van Wittenhorst 6 snoepten vandaag een puntje weg bij FCV Venlo 4: 2-2. Hoewel de achterstand op nummer elf Leunen nog altijd negen punten is, zijn de vijf tegengoals in de laatste drie wedstrijden illustrerend voor de stijgende lijn. Dit kan zelfs ons eerste elftal niet zeggen.....
  • De mannen van Wittenhorst 7 hadden vandaag geen kind aan de bezoekers van SV United 3: 5-1. De thuisploeg, met o.a. Daan Hendriks in de gelederen en een tevreden toekijkende voorzitter, blijft zo vvVOS in de nek hijgen.
  • De mannen van Wittenhorst 8 beleefden een lastige middag op bezoek bij Sporting ST 2: 6-2. De oranjehemden staan voorlopig negende en spelen deze maand nog twee keer tegen Melderslo.
  • Wittenhorst 9 beleefde een succesvolle zondag door de bezoekers van Oostrum met 2-1 huiswaarts te sturen. Dit betekende alweer de tweede zege op een rij en de virtuele koppositie is nog steeds in handen. We zijn benieuwd of Meterik met de druk om kan gaan.
  • Zelfs een bezoek aan Clevers, voorafgaand aan de wedstrijd (grapje), heeft Wittenhorst 10 niet kunnen inspireren om de punten ook daadwerkelijk mee te nemen uit Grubbenvorst: 2-1. Niet getreurd, een top-vijf plek is nog steeds stevig in handen en over drie weken tegen Helden zal de revanche des te zoeter smaken.