Wittenhorst VR1 zet flinke stap richting titel

7 april 2019

Door een prima 5-2 overwinning op Baarlo VR1 blijft Wittenhorst op koers voor het kampioenschap.
In het eerste kwartier laat Wittenhorst meteen zien, dat ze ook vandaag willen winnen. Diverse kansen worden gecreĆ«erd, maar weten het doel nog niet te treffen. In de 26e minuut breekt Wittenhorst door de defensie van Baarlo heen. Michelle de Wit scoort de openingstreffer.

In de 3 minuten daarop volgend krijgt Baarlo nog 2 doelpunten om de oren: Sanne Janssen en Carin Vissers zetten de stand op 3-0. Baarlo weet Wittenhorst weer met beide benen op de grond te zetten: een foutje in de verdediging levert een kans op en de bal wordt binnen gewerkt: 3-1.

Na rust blijft het spelbeeld gelijk aan de eerste helft: Wittenhorst heeft het overwicht en Baarlo probeert met lange ballen door de sterke verdediging van de oranje zwarten heen te breken. In de 65e minuut is het Maud Vermazeren die de stand op 4-1 zet. Kort daarop lijkt Baarlo terug in de wedstrijd te komen door een afstandsschot over onze keepster heen: 4-2.

Tien minuten voor het einde wordt de wedstrijd definitief in het slot gegooid. Isabel Beekman schiet de voorzet van Fleur van Veggel in de touwen: 5-2. Jeugdspeelster Beekman is op dreef deze week, want voor haar eigen team scoorde ze deze week ook al drie keer.

Wittenhorst blijft koploper in de 3e klasse F. De Horster dames staan 6 punten los en hebben 2 wedstrijden minder gespeeld dan de nummer 2: Keer VR1. Aanstaande zondag speelt Wittenhorst tegen FC Cranendonck in Soerendonk.